måndag 2 november 2015

Bra saker.

Idag kan faktiskt ha varit den bästa dagen i mitt liv.

För det första var C hemma hela dagen vilket betyder att han hade huvudansvaret för de små och jag kunde ludda runt, dricka kaffe och göra färdigt ett massivt arbete som skulle lämnats in för rätt länge sen och läsa boken jag ska skriva en analys på och äta chips istället för att hetsa runt och byta tjugotusen blöjor i kvarten och få mosad banan i håret och glömma att komma ihåg att stoppa tillbaks tuttarna innanför kläderna när jag ammat. Sen började C elda i badtunnan medan jag gick hund- och barnvagnspromenad i eftermiddags och efter glyttarnas kvällsmat badade vi alla fem i ljuvligt varmt vatten och höstkall luft och bäbisarna älskade det och M härjade runt i tunnan och vi jagade honom med bäbisarnas gumpar och det var helt fantastiskt mysigt. Som om det inte var nog bestämde vi oss sen för att driva vardagslyxen ända in i kaklet och ringa efter pizza. Så nu sitter jag och M i soffan och väntar på att pappsen ska komma hem med pizzor och läsk. Livet!

För övrigt var M hos sin mormor några dagar under förra veckan (som ju var ett höstlov) och då passade vi på att göra om hans rum helt och hållet. Vi tömde ut varenda möbel, målade väggarna i vitt och rött efter barnets önskemål, körde till IKEA och handlade nya möbler för en hel förmögenhet samt tvingade barnens farfar att hjälpa oss skruva ihop dem. Det blev skitbra, faktiskt. Och tydligen är barn tryggare i loftsängar, det är nog något lugnande i att sova som i en liten koja under taket, för M sov till kvart över åtta i söndags vilket är typ det senaste han nånsin sovit.

Annat bra som hänt: Jag har ätit rätt mycket Nutella på nybakat bröd, fått vin i en petflaska av en snäll kompis när bolaget visade sig vara stängt på Allhelgonaafton (WTF, liksom), bäbisarna har nästan lärt sig stå och vi har äntligen kommit på en förvaringslösning som gör att vi kan ha skafferiet i vårt pyttelilla kök och inte i ett skåp i hallen. Det är sånt som leder till ökad livskvalité, alltihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar